Hogyan tehetik jobbá az adatok a felhasználói élményt?

Számunkra fontos, hogy a weboldalainkon azt lásd, amit valóban keresel.

Ennek érdekében számos, különböző típusú felhasználói tesztet futtatunk minden oldalunkon, de ezek önmagukban még nem mondanak nekünk túl sokat.

Ugyanis az igazi teszt az, ahogyan a valós felhasználóink használják az oldalainkat és ezeket a viselkedéseket valamint reakciókat az adatokból tudhatjuk meg.

Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, hogy mit kell fejleszteni az oldalon, látnunk kell, hogy a felhasználóink hogyan használják azt.

Ez azt jelenti, hogy például megnézzük, mely gombokra és linkekre kattintanak leginkább, mennyi időt töltenek az oldalainkon, hány oldat olvasnak el, töltenek le vagy például legörgetnek-e az oldalak aljára.
Ha van olyan oldal, amire kevesen kattintanak akkor azt is megnézzük, hogy mi lehet az oka ennek és mit tehetünk.

 

Hogyan használjuk az adatokat?

Az oldalaink különböző típusú adatokat használnak fel különböző módon, hogy az oldal tartalma érdekesebbé és relevánsabbá válhasson a felhasználóink számára.
Fontos megjegyezni, hogy nagy csoportban keresünk adatmintákat, tehát nem adott személyhez tartozó adatot vizsgálunk.

Néhány adat, amiket gyűjtünk:

Személyes adatok

Az általad megadott adatok alapján tudjuk feltételezni, hogy mely reklámok lehetnek érdekesek és hasznosak számodra és hogy első sorban milyen tartalmkat szeretnél látni.
Ha például nem adod meg a korod vagy a nemed, akkor algoritmusok alapján mások hasonló böngészési szokásaiból próbáljuk megállapítani, hogy melyik általános csoporthoz tartozol.

 

Böngészési minták

Ha látjuk, hogy bizonyos csoportba tartozó felhasználók milyen linkeket, oldalakat néznek, teljesebb képet kaphatunk arról, hogy egy adott korosztály mi után érdeklődik és megpróbálunk olyan tartalmakat biztosítani, ami releváns számukra.

Eszköztípus

A különböző böngészőket és eszközöket szem előtt tartva tervezzük és építjük oldalainkat, szolgáltatásainkat. Amikor tudjuk, hogy éppen melyik eszközről látogat az oldalunkra a felhasználó, (mobiltelefon, táblagép,laptop) akkor biztos lehet abban, hogy az adott eszköznek megfelelő lehető legjobb verziót látja.

Helymeghatározás

Ha a böngészőben be van kapcsolva a helymeghatározás, és beleegyezel abba, hogy megoszd ezeket az adatokat velünk, akkor területileg releváns ajánlatokat jelenítünk meg neked. Ezek lehetnek például helyi hírek, éttermi vélemények vagy hirdetések.

Kellemetlen, ha az ember lát egy csábító ajánlatot, de az egy másik városban érhető csak el!

Mit mond erről a jog?

Ha a weboldalainkon található tartalmakat vagy hirdetéseket személyre szabjuk, azt az adatvédelmi jogszabályok jogos érdek jogalapon lehetővé teszik. Ez azt jelenti, hogy adatok személyre szabott használata jogszerűnek tekinthető, ha a releváns tartalmak és hirdetések szolgáltatása kulcsfontosságú része a cég növekedésének.

Választhatsz, hogy megosztod-e vagy sem adataidat velünk, és azt is beállíthatod, milyen adatokat használhatunk fel a személyreszabott tartalmak megjelenítéséhez. Az Adatvédelmi beállításokban bármikor változtathatsz a beállításokon.

Kapcsolódó linkek